Köp- och leveransvillkor
Genom att bekräfta köpet i internetbutiken godkänner du våra köpvillkor.
Priser i butiken
Varje vara anges med pris inklusive moms.
Leveransvillkor
Finns varan i lager skickar vi beställningen inom 1 - 3 vardagar. Om produkten är slutsåld eller vid stora beställningsvolymer kan leveranstiden ta några dagar extra. Då får du ett mail ifrån oss angående beräknad leveranstid. Skulle försening uppstå utan att vi kontaktat dig så kan du skicka oss ett mail på [email protected]
Vi skickar beställningar med DHL till utlämningsställe. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar orsakade av fraktföretaget.
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till fraktföretaget. Hämta inte ut ett skadat paket. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till fraktföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan.
Fraktkostnad
Fraktkostnaden är 69 kr. För beställningar över 999 kr har du fri frakt.
Reklamation
Det är alltid garanti på de produkter du köper. Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten.
När du handlar som privatperson gäller alltid konsumentköplagen, som ger dig 3 års reklamationsrätt. För att ett fel skall täckas av reklamationsrätten ska det vara ursprungligt, det vill säga att det har funnits i produkten från början. Vid en reklamation är det du som konsument som ska påvisa och göra det sannolikt att felet har funnits i produkten från början. Om det mot förmodan uppstår ett fel i din produkt hjälper vi dig att få detta åtgärdat. Mer om konsumentköplagen kan du läsa på www.konsumentverket.se
Ångerrätt och retur av varor
Företag som beställer lyder under köplagen och har ingen ångerrätt.
För privatpersoner följer vi lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Enligt distansavtalslagen har man rätt att returnera beställda felfria varor inom 14 dagar utan att ange någon anledning. (Gäller ej vid specialbeställda varor). Varan ska returneras i originalskick i originalförpackning, helt i nyskick samt förpackas med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör. Den får inte ha varit inkopplad, installerad eller på annat sätt använd.
Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong. Du måste själv bekosta returporto. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelsen!
Återbetalning sker när vi mottagit och godkänt returnerad produkt. Om returnerad vara inte är i nyskick, har varit installerad eller ser använd ut eller om originalförpackningen är bruten kan vi inte sälja produkten och vi förbehåller oss då rätten att inte återbetala någonting för produkten.
Har ni betalt ordern via Klarna sker återbetalning från dem, vid Swishbetalning sätts pengarna tillbaka till kontot ni använde vid betalningen. Vid retur krediteras/återbetalas beloppet för de produkter som kommer i retur. Fraktkostnader krediteras ej. Om din beställning har skickats fraktfritt till dig kommer vi att debitera en kostnad för detta med 100,00 kr vid retur.
Meddelande om retur ska skickas till vår kundservice via mejl till [email protected] inom 14 dagar från mottagandet av varan.
Returen skall skickas till: SmartLedSolutions AB, Magnetvägen 1, 461 38 TROLLHÄTTAN
Outlösta Paket/Försändelser
För paket som inte löses ut inom angiven liggtid, förbehåller vi oss rätten att debitera kunden för vår fraktavgift avseende returfrakt till SLS Smartledsolutions AB samt administrationsavgift.
(Minsta debitering 300 kr). Detta gäller även om SLS Smartledsolutions AB har skickat produkten till kunden fraktfritt.
Betalningsalternativ
Du betalar via Klarna Check-Out eller via Swish
- Klarna Checkout https://www.klarna.com/se/smoooth/
- Swish
För att betala med Swish behöver du ha Swish-appen installerad på din smartphone. https://www.swish.nu/privat
Tvist
Vid tvister som vi inte lyckas lösa, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se eller Box 174, 101 23 Stockholm. Vi följer alltid deras rekommendationer.
Force Majeure
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och som påverkar ingångna avtal samt utfästelser från Smartledsolutions.se (SLS Smartledsolutions AB) sida, som gör att Smartledsolutions.se (SLS SmartLEDSolutions AB) ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att Smartledsolutions.se (SLS Smartledsolutions AB) befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.